Prawo

Zakres usług

nadzór nad procedurami wydatkowania środków unijnych w ramach projektów realizowanych przez Klienta

przygotowanie oraz weryfikowanie poprawności umów/porozumień partnerskich przedstawianych przez beneficjentów

nadzór prawny nad realizacją projektu zgodnie z wytycznymi programu w ramach, którego realizowany jest projekt Klienta

opiniowanie decyzji merytorycznych podejmowanych przez osoby odpowiedzialne za realizację projektu Klienta,

sporządzanie opinii w zakresie konieczności stosowania / niestosowania zasady konkurencyjności oraz innych procedur wydatkowania środków,

przygotowywanie oraz opiniowanie umów z podmiotami oraz osobami, z którymi Klient będzie współpracował przy realizacji projektu,

przygotowanie oraz opiniowanie dokumentów w zakresie przeprowadzenia właściwych procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych/zasady konkurencyjności/zasady rozeznania rynku/ zasady efektywnego zarządzania finansami.

przygotowanie oraz opiniowanie dokumentów w zakresie prawidłowości udzielania oraz raportowania o pomocy publicznej

opracowywanie opinii prawnych, zapytań, wniosków o interpretację do właściwych instytucji,

weryfikacja pism i dokumentów przez radcę prawnego lub adwokata – opatrywanie ich pieczęcią

Pomoc prawna podczas kontroli projektu przez uprawnioną Instytucję oraz sporządzanie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne

przygotowywanie lub konsultacja prawna uwag i zarzutów do protokołów kontroli;

sporządzanie odpowiedzi na pisma Instytucji Pośredniczących/Wdrażających dotyczące uznania wydatków za nie kwalifikowane,

sporządzanie odwołań od decyzji Instytucji Pośredniczących/Wdrażających,

  • CZYNNOŚCI DODATKOWE/AKCYDENSOWE

audyt prawny umowy o dofinansowanie projektu z punktu widzenia zakresu obowiązków beneficjenta,

doradztwo przy tworzeniu wewnętrznych regulaminów i procedur realizacji projektu, w tym opiniowanie ich zgodności z kryteriami kwalifikowalności wydatków oraz obowiązującymi przepisami prawa min.

  • Polityki bezpieczeństwa danych osobowych
  • Regulaminu wynagradzania personelu
  • Polityki obiegu dokumentów
  • Polityki równości szans
  • Polityki archiwizacji dokumentów zgodnie z wymogami określonymi w umowie o dofinansowanie
  • Procedury prawidłowego opisywania dokumentów finansowo-księgowych
  • Dokumentacji uzasadniającej wybór osób wchodzących w skład personelu projektu zgodnie z regulacjami prawnymi

wybór najkorzystniejszej dla Klienta techniki finansowania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

wybór najkorzystniejszej dla Klienta formy wniesienia i rozliczenia wkładu własnego do realizowanego projektu

optymalizacja ryzyka wystąpienia dochodu wygenerowanego podczas realizacji projektu

wybór formy zatrudnienia personelu projektu najbardziej korzystnej pod względem ekonomiczno – prawnym dla Klienta

przygotowanie oraz opiniowanie zgodności sposobu realizacji projektu z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn.

 

Sporządzanie protestów od negatywnej oceny projektu na etapie składania aplikacji o środki

 

Reprezentacja klienta w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym i administracyjnym