Prawo
Zakres usług
nadzór nad procedurami wydatkowania środków unijnych w ramach projektów realizowanych przez Klienta
przygotowanie oraz weryfikowanie poprawności umów/porozumień partnerskich przedstawianych przez beneficjentów
nadzór prawny nad realizacją projektu zgodnie z wytycznymi programu w ramach, którego realizowany jest projekt Klienta
opiniowanie decyzji merytorycznych podejmowanych przez osoby odpowiedzialne za realizację projektu Klienta,
sporządzanie opinii w zakresie konieczności stosowania / niestosowania zasady konkurencyjności oraz innych procedur wydatkowania środków,
przygotowywanie oraz opiniowanie umów z podmiotami oraz osobami, z którymi Klient będzie współpracował przy realizacji projektu,
przygotowanie oraz opiniowanie dokumentów w zakresie przeprowadzenia właściwych procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych/zasady konkurencyjności/zasady rozeznania rynku/ zasady efektywnego zarządzania finansami.
przygotowanie oraz opiniowanie dokumentów w zakresie prawidłowości udzielania oraz raportowania o pomocy publicznej
opracowywanie opinii prawnych, zapytań, wniosków o interpretację do właściwych instytucji,
weryfikacja pism i dokumentów przez radcę prawnego lub adwokata – opatrywanie ich pieczęcią
Pomoc prawna podczas kontroli projektu przez uprawnioną Instytucję oraz sporządzanie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne
przygotowywanie lub konsultacja prawna uwag i zarzutów do protokołów kontroli;
sporządzanie odpowiedzi na pisma Instytucji Pośredniczących/Wdrażających dotyczące uznania wydatków za nie kwalifikowane,
sporządzanie odwołań od decyzji Instytucji Pośredniczących/Wdrażających,
- CZYNNOŚCI DODATKOWE/AKCYDENSOWE
audyt prawny umowy o dofinansowanie projektu z punktu widzenia zakresu obowiązków beneficjenta,
doradztwo przy tworzeniu wewnętrznych regulaminów i procedur realizacji projektu, w tym opiniowanie ich zgodności z kryteriami kwalifikowalności wydatków oraz obowiązującymi przepisami prawa min.
- Polityki bezpieczeństwa danych osobowych
- Regulaminu wynagradzania personelu
- Polityki obiegu dokumentów
- Polityki równości szans
- Polityki archiwizacji dokumentów zgodnie z wymogami określonymi w umowie o dofinansowanie
- Procedury prawidłowego opisywania dokumentów finansowo-księgowych
- Dokumentacji uzasadniającej wybór osób wchodzących w skład personelu projektu zgodnie z regulacjami prawnymi
wybór najkorzystniejszej dla Klienta techniki finansowania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
wybór najkorzystniejszej dla Klienta formy wniesienia i rozliczenia wkładu własnego do realizowanego projektu
optymalizacja ryzyka wystąpienia dochodu wygenerowanego podczas realizacji projektu
wybór formy zatrudnienia personelu projektu najbardziej korzystnej pod względem ekonomiczno – prawnym dla Klienta
przygotowanie oraz opiniowanie zgodności sposobu realizacji projektu z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn.
Sporządzanie protestów od negatywnej oceny projektu na etapie składania aplikacji o środki
Reprezentacja klienta w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym i administracyjnym