4850PLN + VAT (23%) - moliwo patnoci w ratach (0%)
Wstęp.
Źródła prawa. Gdzie znaleźć przepisy dotyczące reklamacji?
Podstawowe pojęcia: przedsiębiorca, konsument.
Podstawy prawne reklamacji w relacjach między przedsiębiorcami i w relacjach konsumenckich.
Umowy w obrocie gospodarczym.
Główne rodzaje umów w aspekcie reklamacyjnym.
Niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
Niedozwolone klauzule umowne.
Reklamacja w relacjach między przedsiębiorcami (B2B)
Pojęcia rękojmi i gwarancji w kontaktach między przedsiębiorcami.
Uprawnienia i obowiązki stron.
Wady fizyczne i wady prawne rzeczy.
Kiedy stosować gwarancję a kiedy rękojmię? Analiza korzyści i zagrożeń dla stron.
Standardy występujące w kartach gwarancyjnych.
Zasady odpowiedzialności poszczególnych uczestników obrotu (np. producent – importer – dystrybutor)
Reklamacja w relacjach konsumenckich
Obowiązki sprzedawcy w obrocie konsumenckim.
Szczególne rodzaje umów: umowa poza lokalem przedsiębiorstwa, umowa zawarta na odległość (np. sklep internetowy), umowa dotycząca usług finansowych. Prawa i obowiązki stron.
Zasady odpowiedzialności sprzedawcy.
Uprawnienia konsumenta.
Forma i tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji.
W jakiej formie powinna być składana reklamacja?
W jaki sposób trzeba udzielić odpowiedzi?
Jakie terminy obowiązują strony? Skutki przekroczenia terminów.
Koszty postępowania reklamacyjnego. Kto płaci?
Rozstrzyganie spraw spornych.
Rzecznik Praw Konsumentów.
Postępowanie polubowne (arbitraż). Sądy polubowne przy Inspekcji Handlowej.
Sądownictwo powszechne.
Międzynarodowe prawo reklamacji. Podstawowe informacje.
Organizacja działu reklamacji w przedsiębiorstwie.
Organizacja działu reklamacji. Nomenklatura, zakres obowiązków.
Wewnętrzne procedury reklamacyjne.
Karta przyjęcia reklamacji.
Korzyści i zagrożenia dla przedsiębiorstwa związane z pracą działu reklamacji.