Zobacz również aktualne szkolenia zamknięte

Nadchodzące szkolenia otwarte

Ładowanie Szkolenia

« Wszystkie Szkolenia

  • To event minęło.

Prawo konsumenckie dla przedsiębiorców

6 października, 2015, 9:30 am3:00 pm UTC+0

385PLN + VAT (23%) - moliwo patnoci w ratach (0%)

1. Wejście w życie nowej ustawy o prawach konsumenta a funkcjonowanie przedsiębiorców (sklepów internetowych).

 

25 grudnia 2014 r. weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta, wprowadzająca istotne zmiany w funkcjonowaniu sklepów, sklepów internetowych, przedsiębiorców sprzedających na Allegro oraz nakładająca liczne nowe obowiązki na przedsiębiorców (sprzedawców).

 

2. Nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorcy (sklepu internetowego).

 

Szkolenie przybliży nowe obowiązki ciążące na sprzedawcach tj. o czym winien on informować konsumenta przed zawarciem umowy oraz przybliży sposób wywiązania się z tych obowiązków.

 

3. Konsekwencje dla przedsiębiorcy (sklepu internetowego) z tytułu naruszenia obowiązków informacyjnych.

 

Istotnym aspektem szkolenia będzie przedstawienie skutków niestosowania się przedsiębiorców (sprzedawców) do obowiązków wynikających z nowej ustawy, z uwzględnieniem obowiązków dotyczących treści cyfrowych.

Nadto celem szkolenia będzie wskazanie możliwości ograniczenia odpowiedzialności przedsiębiorcy w przypadku naruszenia obowiązków.

 

3. Pojęcie Treści cyfrowej jako nowość wprowadzona ustawą.

 

Nowym pojęciem wprowadzonym przez ustawę są „treści cyfrowe”, które będą funkcjonowały obok towarów i usług.

Szkolenie pozwoli zapoznać się z tym, czym są treści cyfrowe oraz jakie obowiązki w związku z nimi będą ciążyły na przedsiębiorcy.

 

4. Omówienie wzoru Regulaminu sklepu internetowego.

 

Przedstawiony i omówiony zostanie przykładowy Regulamin sklepu internetowego pozwalający na zgodne z ustawą funkcjonowanie sklepu.

 

5. Przesyłanie konsumentom niezamówionych towarów.

 

Na szkoleniu przedstawione zostaną skutki wysyłania konsumentom niezamówionych przez nich towarów oraz sposób minimalizacji kosztów z tym związanych.

 

6. Zmiany zasad rękojmi i gwarancji – odpowiedzialność przedsiębiorcy (sklepu internetowego)

 

Nowa ustawa przebudowuje funkcjonowanie rękojmi i gwarancji. Wprowadza zmiany w definicjach podstawowych pojęć, modyfikuje terminy istotne dla przedsiębiorcy oraz zmienia zakres uprawnień konsumenta.

Celem szkolenia będzie przedstawienie zmian, skutkiem czego będzie szybsze i sprawniejsze rozpatrywanie reklamacji, co z kolei będzie skutkowało obniżeniem kosztów sprzedaży.

 

7. Prawo odstąpienia od umowy – czyli czy przedsiębiorca (sklep internetowy) zawsze musi przyjąć towar zwracany przez konsumenta.

 

Jednym z istotnych uprawnień konsumenta jest możliwość zrezygnowania z towaru zakupionego na odległość i jego zwrócenie sprzedawcy. Szkolenie przedstawi zasady funkcjonowania tego uprawnienia oraz przybliży przedsiębiorcy jego podstawowe obowiązki z tym związane. Pozwoli to na skonstruowanie prawidłowych Regulaminów sprzedaży, dokonywania sprzedaży zgodnie z prawem i ograniczy ryzyko przedsiębiorcy.

 

8. Jak dotrzeć z reklamą swojej działalności do konsumenta.

 

 

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:

  1. Materiały szkoleniowe.
  2. Jedna nieodpłatna porada prawna z zakresu objętego szkoleniem.
  3. Udostępnienie wzoru Regulaminu sklepu internetowego oraz możliwość dostosowania go do potrzeb konkretnego sklepu internetowego.

Szczegóły

Data:
6 października, 2015
Czas:
9:30 am – 3:00 pm
Koszt:
385PLN
Szkolenie Category:

Organizator

Centrum Szkoleń Prawnych
Telefon:
+48 607 254 069
Email:
szkolenia@spcentrum.pl, biuro@spcentrum,pl
Strona internetowa:
www.spcentrum.pl

Miejsce

Katowice
Katowice, + Google Map