Nadchodzące szkolenia otwarte
- To event minęło.
Prawne aspekty obsługi reklamacji.
12 sierpnia, 2015, 9:00 am – 5:00 pm UTC+0
4000PLN + VAT (23%) - moliwo patnoci w ratach (0%)- Wstęp.
- Źródła prawa. Gdzie znaleźć przepisy dotyczące reklamacji?
- Podstawowe pojęcia: przedsiębiorca, konsument.
- Podstawy prawne reklamacji w relacjach między przedsiębiorcami i w relacjach konsumenckich.
- Umowy w obrocie gospodarczym.
- Główne rodzaje umów w aspekcie reklamacyjnym.
- Niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
- Niedozwolone klauzule umowne.
- Reklamacja w relacjach między przedsiębiorcami (B2B)
- Pojęcia rękojmi i gwarancji w kontaktach między przedsiębiorcami.
- Uprawnienia i obowiązki stron.
- Wady fizyczne i wady prawne rzeczy.
- Kiedy stosować gwarancję a kiedy rękojmię? Analiza korzyści i zagrożeń dla stron.
- Standardy występujące w kartach gwarancyjnych.
- Zasady odpowiedzialności poszczególnych uczestników obrotu (np. producent – importer – dystrybutor)
- Reklamacja w relacjach konsumenckich
- Obowiązki sprzedawcy w obrocie konsumenckim.
- Szczególne rodzaje umów: umowa poza lokalem przedsiębiorstwa, umowa zawarta na odległość (np. sklep internetowy), umowa dotycząca usług finansowych. Prawa i obowiązki stron.
- Pojęcie niezgodności towaru z umową.
- Zasady odpowiedzialności sprzedawcy.
- Uprawnienia konsumenta.
- Forma i tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji.
- W jakiej formie powinna być składana reklamacja?
- W jaki sposób trzeba udzielić odpowiedzi?
- Jakie terminy obowiązują strony? Skutki przekroczenia terminów.
- Koszty postępowania reklamacyjnego. Kto płaci?
- Rozstrzyganie spraw spornych.
- Rzecznik Praw Konsumentów.
- Postępowanie polubowne (arbitraż). Sądy polubowne przy Inspekcji Handlowej.
- Sądownictwo powszechne.
- Międzynarodowe prawo reklamacji. Podstawowe informacje.
- Organizacja działu reklamacji w przedsiębiorstwie.
- Organizacja działu reklamacji. Nomenklatura, zakres obowiązków.
- Wewnętrzne procedury reklamacyjne.
- Karta przyjęcia reklamacji.
- Korzyści i zagrożenia dla przedsiębiorstwa związane z pracą działu reklamacji.